Cerca nel blog

sabato 31 luglio 2010

Ne web vrapon informacioni, por jo perfitimet

Bota e rrjetit sigurisht ka gjeneruar efekte negative per shtypin e shkruar. Jo me shume nepermjet nje zvendesimi direkt te investimit publicitar dhe lexuesve, se sa me futjen e instrumentave te reja publicitare dhe me nje permbajtje te pakufishme, qe i kane vendosur formatet e gazetave tradicionale ne nje situate difensive.
Por bota e internetit, megjithese eshte duke “destabilizuar” aktoret tradicional, nuk ka zjgidhur ende problemet e lidhura me ekuilibret ekonomik te siteve.
Jetojme ne nje periudhe te diskutimeve te medha ne boten e informacionit dhe te politikes, mbi mundesite e rrjetit per te prezantuar gjithnje e me teper nje kanal te shperndarjes se lajmit dhe ne paralele zbehjen, dobesimin e gazetave tradicionale.
Forume te rendesishme si Finacial Times ose The Economist jane te interesuar per fatet e gazetave te shtypura qe kane, dhe sipas rastit, duke parathene nje termet pak a shume te shpejte drejt fatit te renduar ose nje kapacitet te rilindjes me ide te reja dhe formula te reja editorialesh.
Ne sfond efektet e krizes ekonomike; renia dramatike e materialit publicitar qe ka goditur mediat dhe ne vecanti, gazetat, kontraktimin e numrave te shitur dhe rreptesine e strukturave te kostove ligjore te redaktimit, kane kerkuar nderhyrje ne reduktimin e personelit dhe te vleresimit te programeve.
“Fajet e web”: Ne “banken e te akuzuarve” ne pjesen me te madhe jane vendosur sitet e lajmeve on-line, si ato te promovuara nga te njejtit tituj te shtypur, ashtu edhe ato qe arrihen nepermjete motorit te kerkimit, te cilat ofrojne nje sherbim te selektuar te lajmeve duke pershkuar oferten e brendeshme te web. Eshte ngritur ndaj tyre teza e nje dopio xhvatjeje si ne drejtim te publicitetit ashtu dhe mbi ate te numrit te lexuesve. Te shohim ne se tezat e “akuzes” jane te justifikueshme:
Publiciteti ne internet eshte ne rritje prej disa vitesh dhe ka njohur nje evolucion te dukshem kohet e fundit. Ne insertet( fashikujt) e pare statike ne faqet on-line jane rritur hap pas hapi mundesite per sitet e reklamave si dhe permbajtja e vidiove, ku mesazhet jane te ndaluara eshte gjithnje dhe me e pasur. Por mbi te gjitha, instrumentat e reja te klasifikimit te vizitoreve u lejojne siteve te arrijne ne menyre ekstremisht selektive mesazhe te pershtateshme promocional ndaj nje publiku potencialisht te interesuar. Kapaciteti i rritjes se perdoruesit duke u nisur nga permbajtja e kerkuar, ne formen e fjalekyceve te kerkimit ose te siteve te vizituar lejon te kombinosh progresisvisht fragmentimin e publikut, gjithnje e me te ekspozuar ndaj nje oferte me nje propabilitet gjithnje e me te gjere blogjesh, duke i bere keto kanale te reja me interes te madh per insercionistet. Nuk jane keshtu eventualisht sitet web te lajmeve ne vetvete qe sjellin kete revolucion ne fushen e publicitetit, por eshte bota e internetit ne kompleksitetin e saj, qe duke ofruar mundesi te reja te investimit publicitar, tenton te zhduk format tradicionale dhe me pak efikase si publiciteti ne leter te shtypur.
Komportimi i lexuesit: E cfare thone lexuesit? Mundemi te mendojme se humbja e kopieve te stampuara tradicionale eshte bere e mundur, duke konsultuar falas sitet on-line te gazetave, keshtu qe lexuesit nuk gjejne aresye per te blere diten e neserme kopien ? Nje teze pak e pranueshme
Formati i lajmeve te siteve on-line, azhornohet ne menyre konstatnte gjate dites, nje fakt ky pak a shume i ngjashem me ate te news televiziv: lajme te shkurter dhe koncize te pathelluar. Ne nje fare sensi mund te themi qe kush ka patur te hapur gjate gjithe dites sitin e nje te perditeshmeje mund te evitoj te shoh lajmet e mbremjes ne televizion, por do te kishte aresye per te dashur te lexoj lajmet me te thelluara dhe komentet qe sidomos diten pasardhese do te gjej mbi kopien e shtypur.
Edhe ketu, ashtu si per publicitetin dobesimi nuk eshte nje fenomen direkt e medias se botes se internetit ndaj asaj te medias se shtypur, por nje spostim padyshim qe i vjen natyrshem dhe eshte nje fenomen qe mundemi ta perfshijme duke pare ne boten e informacionit. On-line, on-screen ose on-paper dhe nderveprimet e tyre te shumefishta.
Ne 15 vitete e fundit , ne zhvillimin e plote te rrjeteve, oferta e permbajtjeve eshte rritur jashetzakonisht, por ende media e shkruar eshte nje burim, qe ka mbetur i pandryshuar dhe do te mbetet per aresye fiziologjike per shume kohe pasi eshte vemendja jone per te lexuar nje gazette.
Ne terma te tjere, oferta e madhe e permbajtjes eshte ne raport gjithnje me te hapur por nje burim ne shterje, prezantuar nga vemendja dhe nga koha e lexuesve. Ne kete krahasim tentojne te vjeterohen ato formate, qe pare nga natyra e tyre kerkojne nje kohe per njesi informacioni me te madh, sic jane gazetat.
Ne se nje artikull do te jap mjaftueshem informacion te ngjashem me ate qe ne menyre te permbledhur na thote nje site on-line, lexuesi do te zgjedh sigurisht kete te fundit ndaj te parit. Nuk eshte e rastit qe midis te rinjve, te cilet tipikisht jane me te ekspozuar ndaj ofertes se jashetzakoneshme te permbjatjes se botes se internetit, gazetat jane fondi i fundit i marrjes se informacionit.
Probleme dhe perfitime: Ky mekanizem nga ana tjeter gjeneron probleme serioze ne anen e nxjerrjes se perfitimeve. Lajme te thjeshta dhe te shpejte, sic gjejme gjate dites ne site on-line, mund te gjejne vizitore vetem ne se jane te shperndare falas.
Prandaj sitet on-line per kete komponent te permbajtjes, nuk mund te arrijne te mbledhin perfitime nga lexuesit, nderkohe qe gazetat gjenden ne nje renie dhe evazion te vazhdueshem per shkake te ofertes se ofruar nga permbajtja e rrjeteve, por pa mundesi te rikuperoje perfitimet nga keta vizitore te rinj, te cilet braktisin shtypin e shkruar. Kush arrin te paguaj permbjajtjen on-line eshte kush me to ofron nje vlere te vecante, sic bejne psh Wall Street Journal ose Financial Times, me pjeset me pagese te siteve te tyre, qe nuk lejojne te marresh informacion te rendesise se kryesore per investimet.
Ne konkluzion bota e rrjetit ka gjeneruar sigurisht efekte negative mbi shitjet e shtypshkrimeve, jo me shume nepermjete nje zvendesimi direkt te investimeve publicitare dhe lexuesit se sa ne futjen e investimeve te reja publicitare dhe te nje permbajtjeje te gjere qe kane vendosur formatet e gazetave tradicionale ne nje situate difensive kundrejt alternativave te disponueshme sot ne treg.
Por bota e internetit, duke destabilizuar aktoret tradicional nuk ka zgjidhur akoma plotesisht problemet e lidhuara me ekuilibrin ekonomik te siteve
Do ta shohim pikerisht nga nje kendveshtrim i vecante i vezhgimit ne te cilin veshtiresite qe te bashkekzistojne permbajtjet origjinale, nje formule open-source, qe enfatizon rolin infromativ te sitit, artikuj jo te shperndashem dhe zgjedhje per te mos ftuar publicitet e bejne mbijetesen e siteve te informacionit nje sfide te perditeshme, Nga kendeveshtrimi i publikut te arritur mund te shohim nje sukses. Formula e kontributeve vullnetare te lexuesve modeli i financimit komplet ne perafrim open-sorce lejon vazhdimin e mbulimit te kostove te siteve lidhur me sa punojne ne redaksi. Por vazhdimesia e kesaj eksperience behet nje vuajtje e perditeshme per poseduesit e siteve.

1 commento:

Anonimo ha detto...
Questo commento è stato eliminato da un amministratore del blog.