Cerca nel blog

lunedì 22 ottobre 2012

Ajo qe mungon eshte “klasa drejtuese”?...

Dua nje bote ne lartesine e endrrave qe kam…
 
Cdo profesion eshte ndertuar mbi nje sistem burimesh njohese (dijeve) shoqerisht te njohura. Evolucioni i nje profesioni eshte stimuluar dhe stimulon nga ana e tij evolucionin e sistemit te burimeve njohese, qe e formojne ate. Mundemi te personalizojme kete perfundim: edhe personat jane burimet e tyre njohese.
Atehere pyetja konkretizohet ne menyren e meposhteme: cila eshte gjendja e arteve dhe e dinimikes se zhvillimit te sistemit te burimeve njohese, qe karakterizon profesionet e adminstrimit te startegjive, organizatave dhe personave.
Realiteti eshte, qe nuk egziston ndonje pronesi eksplicite, koerente (megjithate jo fikse dhe jo ideologjike) dhe vleresuese e dijeve qe vine shoqerisht te konsideruara si referime themelore per profesionin e administrimit te startegjive, personave dhe  organizatave, por egziston nje ideologji informale, qe i shkon formulimeve te para te teorive organizative. Dhe s’eshte vizioni i menaxhimit si “Komando e kontrollo”.
Ne nivel akademik eshte zhvilluar nje game e gjere e perspektivave dhe propozimeve, edhe sintetikisht te vlefshme, por qe, megjithate, jane te pjeseshme sepse shohin aspekte te vecanta (dhe jo te gjitha) te organizatave dhe te qeverisjes se tyre. Pastaj nuk jane te “metodoligjizuara”. Se fundmi, ato nuk arrijne te dialogojne sinergjikisht midis tyre. Rezultati, ne nivel akademik, eshte qe ka ardhur per te krijuar nje ekologji te paorientuar te perspektivave dhe propozimeve qe duken komplekse dhe pak operative. Ne sinteze te paorientuara.
Ne nivel konsulencial egzistojne “burokracite e medha te sherbimit’, qe pajtojne teresisht filozofine e “Komandes dhe kontrollit”, te pasuruar me disa nder propozimet dhe perspektivat me te akredituara akademike.
Egzistojne pastaj “Gurute” te cilet zhvillojne sisteme te mendimit apsolutisht personal, qe i konsiderojne inovative dhe kompleksive. Disa here jane pershkrimet e mendimit te disa Guruve amerikane. Ndonjehere jane frut i eksperiences dhe reflektimeve personale. Ne te gjitha rastet behet fjale per inovacion “autoreferues”.
Autori e konsideron mendimin, qe ka zhvilluar inovativ per motivin e thjeshte, qe nuk e njihte. Eshte inovativ kundrejt mendimit te tij te meparshem, por jo ne apsolute sepse eshte i privuar nga cdo ballafaqim ose referim me perspektiven dhe propozimet eksistuese ndonjehere merr edhe aspekte pseudoreligjoze, me deshirat New Age. Nga kendeveshtrimi operative eshte vetem autopromocioni: Me lini ta bej une qe jam me i zoti se ju.
Perballe kesaj situate te “mungeses se regullit’, pergjigjet e managereve jane strehimi tek ekesperienca, tek miqesia dhe tek empatia (ndjeshmeria). Por nuk behet fjale per nje strehim te mire. Ekpserienca, ne dukje nje arratisje (strehim) e mire ne fakt prezanton nje sere kunderindikazionesh shume te gjera. Nevojitet te verejme qe eksperienca sjelle ne ndertimin e sistemeve njohese komplekse qe udheheqin (drejtojne) aftesine e seleksionimit, vleresimit, projektimit. Ne nje bote statike skemat njohese te ndertuara nga eksperienca jane nje “instrument pune” i shkelqyer, efikas dhe eficent. Ndersa ne nje ambient ne evolucion te shpejte, nje evolucion, qe nuk eshte aq per tu menduar, qe te kenaqe, por per te ndertuar , perbejne nje pengese te gjere sepse nepermjete tyre tentohet te prodhohet e kaluara.
Pastaj eksperienca nuk eshte e “afte per tu mesuar”. Mund te jete vetem e ripare. Dhe kjo nga njera ane, kerkon burime dhe energji te rilevante. Nga ana tjeter rezultati qe merret eshte nje eksperience re qe nuk ka asgje per te pare me ate qe ne kemi vendosur per te mesuar. Ende: skemat njohese te ndertuara nga eksperienca tentojne te jene ideologjike. Kjo do te thote qe eksperienca jo vetem nuk shtyn te kerkoje skema te reja njohese, por edhe te mos i kuptojne, perkundrazi t’i refuzojne ato kur propozohen. Ne fund ajo te shtrengon te adptosh qendrime prometeike, ndonjehere foshnjerisht prometeike, qe kompletojne tendencat e refuzimit te skemave te reja njohese.
Ne fakt ne nje periudhe “te konkurrences” brenda klases drejtuese, te pranosh skema njohese te propozuara nga te tretet do te thote te pranosh, ndofta edhe te konfirmosh, superioritetin e ketyre “ te treteve’ me te cilet je duke konkurruar.
Tu besosh maredhenieve miqesore merr te njejtin rezultat: delegohet zgjedhja e burimeve njohese per t’u perftuar. Por nese miqte nga ana e tyre ribejne eksperience ripropozojne probleme paraprakisht te cituara.
Edhe perdorimi i empatise, jo ne apsolute, por ne kuadrin paraprakishte te pershkruar ka si zgjedhje te delegoje zgjedhjen e burimeve njohese per t’u perdorur tek “gurute’, qe per me teper arrin te mbledh deshira te fshehura, dobesi....
Mungesa e nje pronesie eksplicite te njohurive shoqerisht te konsideruara themelore gjeneron nje vazhdimi te inevolucionit autoreferencial te saj. Nuk egzistojne projekte te medha te kerkimit dhe Zhvillimit, per vetem inisiativa individuale ose te grupeve te vogla akademike, qe okupohen per aspekte te vecanta te struktures se nje organizate ose te identitetit te personave humane. Egziston nje perhapje e “Guruve”. Nuk egziston, vijimisht, shtytja per nje azhornim te vazhdueshem, per nje eksperimentim kurajoz.
Nese do te ishim duke jetuar nje stine te zhvillimit te larte dhe te forte, te gjitha konsiderimet e mepareshme do te ishin, ndofta interesante, por jo mobilizuese.
Nese pajtojme teorine e papergjegjeshmerise, qe zhgjidhja qendron gjithnje ne nivel hierarkike superior (nderrmarjet apelojne ne shtet, shteti apelon ne Europe, Europa ne.. etj)...
Nese ja mbathim ne nihilizem te “shume nuk ndryshon asnjehere asgje” ose ne versionintjeter: “gjitheshka ndryshon per te mos ndryshuar’. atehere sa vijon eshte e panevojeshme dhe e merziteshme.
Ne kundert ne pranojme, si rol social te te qenit klase drejtuese, nje pergjegjesi efektive ne te kontribuarin per te ndertuar zhvillimin. Atehere nuk mund te mos njohim, qe mungesa kompleksive e zhvillimit eshte shuma e shume mungesave te zhvillimeve “lokale”: ne hapesira te pergjegjesise sone direkte  dhe komplete.
Shkurt, nese nuk jemi te shkarkueshem, nihilist ose fatalist, nuk mund qe te ngarkojme neve si klase drejtuese ekonomike kete deficit te zhvillimit. Jane shume sinjale qe na drejtojne ne kete drejtim.
Sfidat jane te nje kompleksiteit ne rritje: nevoja e ndryshimit strategjiko-organizativ gjithnje e me te thella. Rezultatet qe arrihen te mbahen jane ne renie, si ne nivel organizative ashtu dhe personal. Sidomos jane duke rene pritshemrite tona. Jemi, duke konsideruar fatale dhe jo stabilizuese veshtiresite ne rritje. Sidomos veshtiresite ne rritje te ndryshimit.
Ky zbulim nuk eshte shume ngushellues. Nuk eshte nje akuze, por lejon te individualizosh menjehere nje rruge precize, qe mund te nisim ta pershkuajme...
Te fillojme ta pershkruajme per ne klasen drejtuese ekonomike.
Detyra e klases drejtuese ekonomike eshte ajo te drejtoje startegjite, organizatat dhe personat. Atehere imperativ kategorik eshte evidente: per te ndertuar nje zhvillim te larte dhe te forte eshte e nevojeshme te besh te evolvojne profesionet, qe shohin adminstrimin e startegjive, organizatave dhe personave. Te besh te evolvojne profesione, qe ndertojne zhvillim.
Ne besojme, qe per te bere te evolvoj profesioni adminstrimit e strategjive, te organizatave dhe te njerezve, nevojitet te besh disponibel per manageret dhe sipermarresit nje sistem te ri te burimeve njohese. Ku fjala e re nuk eshte vetem nje referim personal, por eshte referim ndaj rrjetes se gjendjes se artit, per te arritur te ndertosh nje treg, qe lejon zhvillimin e dijeve dhe disponibilitetin e sherbimeve.
Ne besojme dhe me kete bindje dua ta mbyll, qe sot eshte e domosdoshme edhe nje klase drejtuese e lumtur. E lumtur sepse mbart shpresa per t e ardhmen. E lumtur  sepse eshte e afte per nje cilesi te re jete, qe derivon vetem nga nje menyre e re te qeverisuri.
Per te arritur keto objektiva nuk mund te qendrojme, nese do te mund te ishte e mundur, te lidhur nga nje filozofi dhe praktike qeevrisjeje, qe gjeneron konflikt dhe vetmi.
Dhe kjo lind vetem nga nje dije e re. Nje dije e re per te ndryshuar veten dhe boten

Nessun commento: