Centre for European Policy
Studies Regional and Local Development - , Aims to
strengthen local development
system in Albania, favoring the settling
and consolidation of experiences
of local development, local identity,
social cohesion and the start of
synergies between local institutions.
Liria eshte si deti. Nuk mund te jete e mbyllur dhe si deti nje njeri i lire eshte perhere i tille. (Humbert du Charbon) Ne se vendosni te jeni te lire, ju nevojitet vetem nje gje: kurajo per te qene vertet te tille.
Cerca nel blog
giovedì 16 maggio 2013
mercoledì 15 maggio 2013
Varesia nga DIJA
Psikologu zviceran Carl Gustav Jung shkruan se cdo lloj varesie eshte e
keqe. Nuk ka rendesi nese ajo eshte varesi nga narkotiket, nga alkoli, nga
morfina apo nga ideologjia.
Qysh atehere, vit pas viti, jane shtuar ne menyre eksponenciale format e mundeshme te varesise, aq sa e bejne
ndonjerin ta percaktoje shekullin tone si shekullin e varesise.
Pertej substancave te pafundeme kimike ose natyrore, kemi zbuluar, qe mund
te behemi te varur nga puna, nga ushqimi, nga seksi, nga interneti, nga lojerat
e fatit ose nga shoping.
Duam te provojme ta “ kundershtojme” psokologun e njohur, duke shtuar nje varesi
te re, kesaj here te mire: Knowledge Addiction, varesine nga dija. Kjo bindje
kerkon tu jape te gjithe “te varurve”
nga nje ose me shume prej formave te varesise, nje doze dijesh mbi aspektet e pergjitheshme
ose specifike te botes se formimit dhe nxenies. Qendra jone eshte e hapur dhe e
gateshme te ofroj kontributin e saj ne kete drejtim
“Aisbergu ynë po shkrin!”-Optika e ndryshimit
Ky shkrim eshte botuar ne gazeten: Tirana Obsever dt 19/05/2013, rubrika Forum
Duke ndjekur zhvillimet paraelektorale,
tashmë zyrtarisht edhe ato mirëfillti elektorale, mendova t’i drejtohem një përalle të thjeshtë dhe të shkurtër nga John Kotter
dhe Holger Rathgeber të
cituar në titull: “Aisbergu
ynë po shkrin”(“Our iceberg is
melting”) me mendimin se ajo i vjen në ndihmë gjykimit tim rreth
kësaj atmosfere. Morali i saj është po ashtu i thjeshtë: ai na tregon mbi atë se
sa shumë na nevojitet të qëndrojmë me hapin e kohës në një botë vazhdimisht në ndryshim. Në këtë sens, kjo është njeë histori, e cila ka
ndihmuar tashmë mijëra ndërmarrje dhe persona
për të “ndryshuar”. Si një mënyrë sjellje e provuar kjo sigurisht vlen
gjithashtu edhe për të ndihmuar një shoqëri të ndryshoj
Sipas perallës një koloni pinguinësh jeton ne Antraktide. Janë pinguinë të bukur mbretëror dhe jetojnë mbi një aisberg prej shume
vitesh. Njëri prej tyre, një ditë, llogarit, që kjo parajsa e tyre e vogël, aisbergu, që e quajnë shtëpi, është duke shkrirë. Por askush nuk e dëgjon.
Kjo ndodh për shkak se nuk është e thjeshtë të pranosh, që egziston mundësia, që ajo, që ke krijuar deri në atë moment, gjithëshka që je ambjentuar të shohësh dhe ta njohësh si familiare një
ditë nuk do të jetë më aty, se ajo nuk do të
jetë e palëvizëshme dhe jo vulnerabile. E megjithatë kjo ndodh shpesh.
Por kthehemi tek historia ku kemi:
gjashtë personazhet e saj, gjashtë karaktere dhe gjashtë
menyra të ndryshme të reagimit ndaj ndryshimit të paevitueshëm, që kolonia e pinguineve do të duhet të përballojë. Pavarësisht emrave: Fred, Lous, Alice, Buddy, Profesori dhe NoNo ata personifikojnë persona, që na rrethojnë cdo ditë. Seicili prej nesh
mund të gjendet në vendin e cdonjerit prej këtyre pinguineve. Seicili prej nesh mund të ketë një koleg, një mik, një familiar, që reagon ndaj të resë.Historia e tyre është historia e rezistencës ndaj ndryshimit, historia e një “fitoreje heroike” mbi pengesa në dukje të pakalueshme. Ajo është historia e një kohë në të cilën ndryshimi nuk mund të evitohet më. Ajo është
gjithashtu edhe historia e kohës sonë. Por mbi të gjitha historia e
tyre mund të përkthehet në një guidë të vogël, e cila na ndihmon
se si duhet të reagojmë ndaj ndryshimit, një
guidë të cilën mund ta përmbledhim në tetë pika si më poshtë:
1-Duhet të krijojmë nje sens të urgjencës. Askush nuk lëviz nëse ndryshimi nuk është i domosdoshëm dhe eminent.
2. Ështe e domosdoshme kështu të krijosh një skuader, një grup të aftë të udhëheq ndryshimin e
gjithë pjesës tjetër të kolonisë (ndërmarrjes, familjes, organizatës, shoqërisë).
3- Nuk harrojmë të zhvillojmë një vizion dhe një strategji, duke sqaruar si do të jetë e ardhmja dhe si
mund të arrihet kjo.
4- Komunikojmë, duke tentuar të arrijmë maksimumin e konsensusit.
5- Të lemë të reagojnë të gjithë, në mënyrë që të gjithë ata, që duan të ndryshojnë të mund ta bëjnë atë.
6- Të mos nënvlërësojmë rëndësinë e piketave, objektiva të vogla në terma afatshkurtër, që na udhëheqin drejt drejtimit final dhe që forcojnë idenë e suksesit.
7- Të mbajmë vazhdimisht sensin
e urgjencës në cdo moment.
8- Të krijojmë një kulturë të re të ndryshimit deri sa
kjo të na bëhet një zakon.
Sot është momenti për ndryshim. Ne tashmë
kemi krijuar skuadrën fituese të Rilindjes. Vizioni ynë, Strategjia jonë janë shpalosur tek Programi i Rilindjes. Cdo sek, cdo minutë, cdo orë cdo ditë skuadra e Rilindjes dhe stafet përkatëse dhe jo vetëm ato janë duke punuar për zgjerimin e konsensusit. Gjithëpërfshirja në këtë program po e krijon këtë mundësi për të gjithë për të ndryshuar dhe për te kontribuar. Organizimi ne detaje po perforcon cdo dite bindjen tek
suksesi. Cdo ditë e më tepër po formëzohet një kulturë e re për ndryshimin. 23 Qershori
do të jetë ai që do të konfirmoi saktësinë e respektimit të kësaj :guide".
Në konkluzion mund të
themi, që nëse nuk je në optikën e ndryshimit je një
lloj specie, që do të ruash egzistencën me qëllim, që të konservosh rolet dhe pushtetin, që zotëron, të cilat “Ndryshimi” do të mund të ti vendoste në diskutim. Nën këtë vështrim do te thoja se optika e ndryshimit, që na ofrohet në sloganin: “Ne jemi
ndryshimi. Përpara” është disi primitive ose më saktë është një optikë e mosndryshimit.
Ajo tenton të ruhet “status quo”. Ajo është në fakt një optikë që niset nga hipoteza, që organizatat (partitë në këtë rast) apo edhe vet shoqëritë tentojnë stabilitet (kupto
mosndryshim) nëse nuk ndërhyn një ekspert menager
(lideri partiak në këtë rast), që na detyron të ndryshojmë.
Por dihet që organizatat, shoqëritë kanë një proces të tyre evolucioni
autonom, i cili vepron cdo ditë. Kjo do të thotë, që ndërsa ne projektojmë
ndryshimin nga lart, organizata, shoqëria ndryshon për llogari të saj në një mënyrë të paparashikueshme. Pra ajo, që mund të bëjmë ne është: vetëm ta njohim këtë proces të evolucionit të pavarur dhe ta qeverisim atë. Kjo besoj se realizohet me procesin e “Rilindjes”. E them me procesin
sepse sipas meje “Rilindja” duhet të kalojë, sic po ndodh në fakt, përmasat e një programi duke u kthyer në një frymë dhe proces, i cili të
frymëzon dhe të përfshin. Në këtë mënyrë realizohet ndryshimi madh, i cili nuk injektohet nga lart, apo realizohet
lart, duke thënë: ne jemi ndryshimi, por realizohet në terren.
Luiza
Hoxhaj
Tirane
me 15/05.2013
Iscriviti a:
Post (Atom)